Aroma Marketing si Logo Olfactiv

Aroma Marketing

Aroma marketing-ul este o parte componentă a marketing-ului senzorial, știința cu un crescut interes la nivel mondial. Conceptul de marketing senzorial i se atribuie lui Martin Lindstrom, celebrul „constructor” de brand-uri și consultantul corporațiilor DisneyMarsPepsiAmerican ExpressMercedes-BenzMcDonald’sMicrosoft, etc. În crearea acestor branduri solide, Lindstrom a luat în considerare toate cele cinci simțuri umane. Succesul său este mai apoi explicat de cercetarea efectelor stimulării senzoariale asupra procesului de cumparare:

sunetele plăcute cresc dorința de a cumpăra cu 65%

un gust savuros mărește această dorința cu 23%

un miros atractiv intensifică dorința de achizitionare cu 40%

un articol plăcut la atingere mărește această dorință cu 26%

aspectul fizic plăcut al unui articol crește dorința de cumpărare cu 46%

Aroma marketing-ul este un complex de măsuri ce ține de utilizarea aromelor, pentru a influența comportamentul uman într-un context comercial. Scopul aroma marketing-ului este de a crea logo-uri olfactive, purtătoare de emoții pozitive pe care consumatorii să le asocieze unui anumit brand.

Câteva exemple de Logo Olfactiv

Cazinourile MandalayBellaggio și MGM Grand din Las Vegas au fost pioneri în difuziunea de esențe pentru încurajarea jocului

Sony a ales aroma de vanilie și mandarină ca sa își atragă și păstreze clienții în magazinele din întreaga lume

Nike foloseste o esență florară care să ghideze consumatorul către produsele cele mai scumpe din magazine

Lantul hotelier Sheraton a ales o aroma mixtă de iasomie, cuișoare și fag pentru a-și relaxa și destinde musafirii

Însoțitorii de zbor ai Singapore Airlines folosesc un parfum special conceput pentru a creea impresia de prospețime

Echipa de baseball New York Yankees și-a creat o esență proprie, din lavandă, piper negru, grapefruit, mentă și bambus

Aroma Marketing ⋆ Logo Olfactiv ⋆ Branding Olfactiv ⋆ Columbia Fresh ⋆ Marketing Olfactiv ⋆ Odorizante Profesionale Corporatii